Jaká je cena objektivity?

Je až fascinující, jak někteří lidé prahnou po iluzi objektivity médií. V případě invetsigativní žurnalistiky je…

Je až fascinující, jak někteří lidé prahnou po iluzi objektivity médií. V případě invetsigativní žurnalistiky je jistě požadavek nestrannosti novinářů na místě, protože na základě jimi prezentovaných informací si veřejnost vytváří svůj názor. Nicméně jsou i média, do kterých dle našeho názoru jistá míra emocí rozhodně patří. Klasickým příkladem budiž reportáž na komunitním serveru MůjMAC o novém AppleStoru v New Yorku. Nebo si myslíte, že by byl článek lepší bez emocí, strohý a věcný?

 

Těšíme se na vaše názory

1 thought on “Jaká je cena objektivity?

  1. Ja jednoznačně zastávám názor, že právě subjektivita a jakési zaujetí a směr pohledu autora dodává článku osobitý styl a právě díky těmto elementům funguje něco jako konkurenční boj žurnalitů na jisté úrovni. Informace sami o sobě by přece zcela ztrácely na významu a důležitosti, kdyby v nás nezanechaly nějaké dojmy a nevyvolaly emoce. Já si cením názoru druhých a zajímá mě pohled druhého. Mnohem raději si přečtu článek, kde bude podrobně rozebráno to a to, možnost vlivu přítomnosti Apple Store, dojem s jeho návštěvy, popis interiéru a exteriéru tak jak ho vidí autor článku, možné názory ostatních, další zlušenosti autora související s tímto tématem apod. než jen zmínku typu: V New Yorku je nové AS. Je to můj názor a je subjektivní, pokud Vás nezajímá, nečtěte si ho…je to prosté.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *