Apple Watch a Dýchání. Může vám to pomoct?

Apple Watch hodinky a připomínky Dýchání. Patrně jedna z nejčastějších funkcí, kterou po instalaci hodinek řada uživatelů vypíná. „Chvíli dýchejte“. Hláška, kterou lidí nepotřebují na displeji vidět. Stephen Hackett z 512 Pixels je však jiného názoru. A já s ním celkem souhlasím, protože i mě Dýchání na hodinkách mnohokrát pomohlo proti stresu a úzkosti.

Dýchání na Apple Watch slouží k tomu, abyste se zklidnili (uzemnili) a snížila se vám tepová frekvence. V rámci aplikace na hodinkách si zvolíte, jak dlouho chcete dýchat a jaká má být frekvence. Jakmile začnete, uvidíte a především ucítíte na zápěstí jasné instrukce, kdy se máte nadechnout a kdy vydechnout.

Světe div se, ono to fakt funguje. Sám Stephen Hackett popisuje, že se v poslední době necítil dobře, zvlášť po psychické stránce. Samozřejmě navštívil lékaře a také vyzkoušel různé druhy meditace, a to včetně populární aplikace Headspace. Nakonec skončil u nativní aplikace Dýchání a Apple Watch hodinek. V podstatě se jedná o rychlou meditaci typu mindfulness (všímavá pozornost).

Na chvíli se zastavíte, uvědomíte si své tělo, zaměříte pozornost na svůj dech a výsledkem je zklidnění těla i mysli.

Na chvíli se zastavíte, uvědomíte si své tělo, zaměříte pozornost na svůj dech a výsledkem je zklidnění těla i mysli. Sám to praktikuji například před nějakou náročnou přednáškou, kde vystupuji jako speaker. Nebo naopak u lékaře, například před odběrem krve, jelikož mi to nedělá úplně dobře. V minulosti se mi stalo, že jsem i omdlel. Apple Watch mám vždy na ruce a stačí jen spustit aplikaci.

Dejte Dýchání šanci!

V rámci aplikace Apple Watch na vašem iPhonu si také můžete nastavit pravidelné připomínky nebo týdenní přehledy. Každé dýchání se vám započítává do Zdraví a zpětně se můžete na vše podívat. Osobně doporučuji dát Dýchání šanci, ať si možná myslíte, že to pro vás není.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *