Apple Watch a Dýchání. Může vám to pomoct?

Apple Watch hodinky a připomínky Dýchání. Patrně jedna z nejčastějších funkcí, kterou po instalaci hodinek řada uživatelů vypíná. „Chvíli dýchejte“. Hláška, kterou lidí nepotřebují na displeji vidět. Stephen Hackett z 512 Pixels je však jiného názoru. A já s ním celkem souhlasím, protože i mě Dýchání na hodinkách mnohokrát pomohlo proti stresu a úzkosti.

Dýchání na Apple Watch slouží k tomu, abyste se zklidnili (uzemnili) a snížila se vám tepová frekvence. V rámci aplikace na hodinkách si zvolíte, jak dlouho chcete dýchat a jaká má být frekvence. Jakmile začnete, uvidíte a především ucítíte na zápěstí jasné instrukce, kdy se máte nadechnout a kdy vydechnout.

Světe div se, ono to fakt funguje. Sám Stephen Hackett popisuje, že se v poslední době necítil dobře, zvlášť po psychické stránce. Samozřejmě navštívil lékaře a také vyzkoušel různé druhy meditace, a to včetně populární aplikace Headspace. Nakonec skončil u nativní aplikace Dýchání a Apple Watch hodinek. V podstatě se jedná o rychlou meditaci typu mindfulness (všímavá pozornost).

Na chvíli se zastavíte, uvědomíte si své tělo, zaměříte pozornost na svůj dech a výsledkem je zklidnění těla i mysli.

Na chvíli se zastavíte, uvědomíte si své tělo, zaměříte pozornost na svůj dech a výsledkem je zklidnění těla i mysli. Sám to praktikuji například před nějakou náročnou přednáškou, kde vystupuji jako speaker. Nebo naopak u lékaře, například před odběrem krve, jelikož mi to nedělá úplně dobře. V minulosti se mi stalo, že jsem i omdlel. Apple Watch mám vždy na ruce a stačí jen spustit aplikaci.

Dejte Dýchání šanci!

V rámci aplikace Apple Watch na vašem iPhonu si také můžete nastavit pravidelné připomínky nebo týdenní přehledy. Každé dýchání se vám započítává do Zdraví a zpětně se můžete na vše podívat. Osobně doporučuji dát Dýchání šanci, ať si možná myslíte, že to pro vás není.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *