Senior Director of Music Publishing Elean Segal v rozhovoru vyloučil, že by streamingová hudební služba měla kdy být bezplatná a obsahovat reklamy. Apple stále razí heslo, že reklama (a především ta cílená) je škodlivá a jasně preferuje, když člověk za službu platí peníze.

Segal byl společně se zástupci Spotify a Amazonu britskými poslanci vyzpovídán ohledně ekonomiky jejich streamingových služeb. Otázka padla na konkrétní ceny předplatných a jejich názory na bezplatné předplatné. Spotify i Amazon totiž nabízejí jejich služby i bez měsíčních plateb, je to ale za cenu častého přerušování přehrávání kvůli reklamám a omezené nabídky možností. Segal se jménem Applu vyjádřil, že bezplatná verze Apple Music nepřijde, protože by to zaprvé negenerovalo dostatek peněz na správu komplexního ekosystému, do něhož Apple Music patří, a zadruhé by to tak jako tak odporovalo hodnotám, jež Apple ctí právě v rámci soukromí uživatelů. Apple díky platbám může o uživatelích sbírat skutečně pouze ta data, která se s ním sám rozhodne sdílet. Vylučuje se tak cílená reklama založená na vašich návycích a preferencích.

Vyvarovat se reklamám je krédem Applu, co ho známe. Apple nenabízí reklamy v žádné své službě a ze všech nejvíce usiluje o ochranu soukromí svých zákazníků.

Apple na “žádných reklamách” staví odjakživa marketing veškerých svých služeb a potažmo i produktů, jak se člověk často dočte na jeho webu, tudíž potvrzení tohoto faktu předním představitelem značky pomůže zažehnat veškeré naděje, že by se snad v budoucnu mělo něco změnit. Apple Music je proto v Česku k dispozici pouze za předplatné pro jednotlivce či rodiny s nanejvýš šesti členy, studenti pak mohou dostat štědrou slevu. Apple ani nenabízí předplatné Music několika úrovní, jako to dělají ostatní služby. Jelikož je Apple Music součástí výše zmíněného ekosystému, dá se ve světě (u nás zatím ne) koupit buď zvlášť, nebo dohromady v rámci předplatného Apple One. To už má několik úrovní podle počtu předplatných a v základu obsahuje Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade a 50 GB iCloudu. Se zvyšující se cenou se zvyšuje prostor na cloudu na 200 GB a 2 TB. Nejvyšší předplatné pak zahrnuje i rodinné sdílení, Apple News+ a Apple Fitness+, což dohromady dělá kompletní seznam služeb od Applu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *