Po úterní zprávě, že Apple plánuje v roce 2024 začít s výrobou auta vlastní výroby, došlo na LinkedInu k vyjádření CEO Herberta Diesse, který se nechal slyšet, že se těší na nové hráče v automobilovém odvětví, věří, že jejich vstup přinese plno novinek a posune celý průmysl dál, a zopakoval svoji domněnku, že se brzy největší firmou na světě opět stane automobilka. Ať už Tesla, Apple nebo Volkswagen AG.

Že by Apple v relativně blízké budoucnosti přišel o své privilegované postavení? To se nám dnes zdá snad nemožné, s ohledem na fakt, že hodnota akcií Applu po úniku zprávy o Apple Car stoupla a akcie Tesly potkal opačný scénář… Vedení tradiční koncernu, který v tuto chvíli zastřešuje 10 jednotlivých automobilek včetně Škody, Porsche, Bugatti, Lamborghini či MAN, si to však zjevně nemyslí. Podle tohoto vyjádření jsou automobilky pravděpodobně velmi optimistické o budoucnosti prodejů nových aut, přestože jejichž ceny po vstupu chytrých technologií do aut astronomicky vzrostly a proti kterým se opatření EU staví více než kdy jindy.

Pan Diess má nicméně velikou pravdu, že vstup Apple do automobilového průmyslu by ho udělal automobilkou, která by byla shodou okolností nejbohatší na světě, a taky by přinesl plno nového know-how, od kterého by se ostatní mohli učit. Dá se stoprocentně spolehnout na to, že Apple své auto (pokud to skutečně dopadne) vydá v momentě, kdy si s ním budou absolutně jistí a budou vědět, že to bude mít dopad. Pokud všechny dostupné informace jsou pravda a nic vývoj nepřeruší, čeká nás vzrušující budoucnost.

Apple Car bylo v posledních letech považováno pouze za softwarové řešení pro autonomní auta jiných značek, tento týden se však všechno obrátilo. Informace pocházejí z anonymních zdrojů, přesto se mluví o hodně velmi přesvědčivých detailech. Apple údajně pracuje na revoluční technologii baterie, která má být bezpečnější, nepřehřívat se a udržet mnohem více energie než doposud. Na to jsme všichni čekali několik desetiletí, kdy se vývoj baterií zcela zastavil, a je až komické, že zrovna Apple by měl být tahounem i v této oblasti. Je to nicméně pravda, tradiční baterie jsou pro elektroauta neuvěřitelně hmotné, až to z nich dělá dost nesmyslnou koupi. Anonymní zdroj se dokonce vyjádřil, že jakmile to vyjde ven, žasneme, jako když jsme viděli první iPhone. To jsou velice odvážná tvrzení!

Apple údajně pracuje na revoluční technologii baterie, která nás má ohromit stejně jako první iPhone v roce 2007. To jsou velmi odvážná tvrzení anonymního zdroje!

Standardem pro Apple Car má být pochopitelně senzor LiDAR, jehož nasazení v tuto chvíli Apple kraluje a je jedinou společností, která umí jeho potenciál už teď reálně využít. Není úplně jasné, jestli se bude jednat o pouze autonomní dopravní prostředek, nebo bude takové vozidlo i lidsky řiditelné. Osobně se přikláním k druhé možnosti, protože si nemyslím, že jsme jako společnost ani mentálně, ani legislativně připraveni na masové nasazení autonomních vozidel v tak brzkém časovém horizontu.

Vypadá to, že ohledně auta od Applu bude teď unikat více a více informací. Uvidíme, jakým směrem se to bude ubírat. Na závěr se hodí uvést fakt, že aby se jednalo o masovou výrobu a Apple mohl spolupracovat s externími závody pro výrobu jejich aut, musel by zadávat zakázky na alespoň 100 000 aut ročně. V momentě, kdy Tesla prodá jen pár desítek tisíc aut za rok, se mi to upřímně zatím nezdá jako realistický scénář…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *